2012/10/02

Art Inspiration

Okej, musím sa vám s niečim priznať... mám inšpiračný útlm. Toto sa mi väčšinou stáva v zime, ale zjavne to na mňa ide už v predstihu. Nemám do čoho pichnúť, nič ma nezaujalo na toľko, aby som sa o to s vami podelila a to nie je nič moc. Asi to raz na každého umelca príde. Nie že by som ním ja bola. :D Možno by som aj bola, keby ma moji rodičia viac viedli umeleckým smerom a dovolili mi kresliť toľko, koľko som chcela. Nebola som najposlušnejšie dieťa sme tam si moje umelecké kreácie odniesla aj stena, alebo obliečky, asi preto sa moju maliarsku kariéru rozhodli čo najrýchlejšie zastaviť. Ešte z času na čas niečo vytvorím, ale na konci si aj tak poviem, že to nie je dosť dobré... a takto to so mnou ide roky. Dnes to ale nie je o mne. V stavoch beznápaditých sem postnem diela maliarov, kresličov, výtvarníkov, ktorých mám veľmi rada a vždy mi dolejú nápady do mojej pravej hemisféry.

Kukula je maliarka, ktorá sa narodila v izolovanej dedinke, neďaleko mesta Tel Aviv. Pár susedov, ktorí bývali na okolí boli väčšinou dôchodcovia a prežili na vlastnej koži holokaust. A tak jej detstvo bolo spletené príbehmi o princeznách, ale aj zážitkami z druhej svetovej vojny a hororovými príbehmi, ktoré nie vždy skončili šťastne. Tak sa aj vo svojich dielach pokúša spojiť skutočnú ľudskú hrôzu spojenú so sladkým rozprávkovým životom.


Táto maliarka sa zameriava hlavne na ženské postavy - bábiky, často obklopené rôznymi predmetmi v nezvyčajnom prostredí. Niekedy je význam obrazu jasný, inokedy zašifrovaný v detailoch. 










Ja mám jej obrazy rada najmä pre to, že majú atmosféru. Keď sa na niektorý z nich zahľadím , vždy niečo pocítim, alebo mi ním niečo pripomenie. Jej maľby pripomínajú klasické portrétovanie, ale tým, že tomu dáva rozprávkový ráz si získala množstvo fanúšikov po celom svete. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára